Sunday, April 4, 2010

2010 Tahun Cemerlang Bola Sepak SMKC2



Smkc2 berjaya menjuarai kejohanan bola sepak bawah 18 tahun yang berlangsung padang Smk Sg Asap. Ketua Jurulatih, En Ghazali dan Ketua Pengurusnya, Ustaz Mohd Nasir cukup berpuas hati dengan penat lelah mereka selama ini. Saya juga sebagai guru pengiring pada kejohanan tersebut tumpang berbangga. Tidak pernak Smkc2 berjaya dalam sebarang kejohanan bola sepak sebelum ini.
"Tidak dinafikan mereka berada pada kedudukan lebih baik daripada kami walaupun saya yakin kami dapat bangkit. Tetapi kami mungkin tidak dapat muncul juara walaupun memenangi semua baki lima perlawanan nanti" katanya Cikgu Ayub, Jurulatih Pasukan SMK Sg Asap.



Pemain dari Smkc2 mewakili pasukan Gua Musang bagi kejohanan peringkat negeri. Saya sendiri pada kali ini menggalas tanggungjawab sebagai pengurus kerana pengalaman semasa di Johor dahulu perlu diaplikasikan. Hasilnya Gua Musang berjaya sampai ke suku Akhir.
Tidak mahu mengamalkan permainan bertahan, skuad Gua Musang memulakan misi memburu gol ke atas pasukan Tanah Merah sebaik wisel perlawanan ditiupkan dalam saingan suku akhir kedua di padang SIC baru baru ini.

No comments:

Post a Comment